Klachten

Klachtenregeling voor vraag-en gastouders en Geschillencommissie

Gastouderbureau BOB Nissewaard doet haar uiterste best om de bemiddeling en de begeleiding zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat er een verschil van mening ontstaat tussen ouders en/of gastouders en/of Gastouderbureau BOB Nissewaard, of tussen ouder en gastouder over de bemiddeling en begeleiding van de opvang.

Het is vaak het beste om de klacht eerst te bespreken met degene tegen wie de klacht zich richt. Misschien kunt u in een gesprek tot een oplossing komen. Als praten met degene tegen wie uw klacht zich richt niet ( meer ) lukt, kunt u uw klacht indienen bij Gastouderbureau BOB Nissewaard.

Het volledige interne klachtenreglement vindt u onder "downloads" op uw online pagina van Gastouderbureau BOB Nissewaard of vraag hem aan.

Heeft u als ouder een klacht tegen Gastouderbureau BOB Nissewaard en komt u er samen niet uit, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Per 1 januari 2016 is een gastouderbureau verplicht zich aan te sluiten bij de Geschillencommissie Kinderopvang , waaraan tevens verbonden is het Klachtenloket Kinderopvang.

  • Externe klachtenregeling ouders en Geschillencommissie                                                                        www.degeschillencommissie.nl